חסכון של אלפי שקלים בחודש ! תמורה מלאה לכסף שלך!

התקנת מערכת גז מחיר

לפני שמתחילים - חשוב לדעת על מערכת הגז לרכב אולי שמעת על מכוניות חשמליות ומכוניות סולאריות, המופעלות באופן מלא או חלקי על ידי חשמל.

מחירי הדלק עולים או יורדים בלי סוף, גם כשמחירי הדלק בירידה אנחנו לא אוהבים את זה, כיוון שזה גורם לנו לחוסר יציבות, ואנחנו אף פעם לא יודעים מראש מה יהיו ההוצאות בסוף החודש.

אם אנחנו נוסעים ברכב לנסיעה של 5 דקות כדי להוריד את הילדים בבית הספר או לרוץ למכולת, אנחנו צורכים לא מעט דלק כיוון שהתנעת הרכב  צורכת המון דלק, דבר שמייקר כל נסיעה קצרה. כמה דקות בפקק במיוחד בעיר גדולה, יכולות להביא את צריכת הדלק של הרכב שלנו ל-1:4 ליטר לנסיעה הקצרה הזו.

אז מה רוב הנהגים עושים מלבד להתלונן? מחכים לפתרון שיוזיל את מחיר הדלק, בין אם זה שינויים במיסוי הדלק,  כיוון שלמיסוי יש השפעה רבה על מחירו, או שהם פשוט מחכים שמישהו אחר יעשה משהו בנידון, ובמקביל עדיין מסתמכים על הדלק היקר, לא ידידותי לסביבה והמזהם ,דבר שיכול להיות מאוד מתסכל. אך עם הטכנולוגיות חדשות שצצות כל הזמן, הגיע הזמן לעבור אל המערכת שתחליף את הבנזין.

לפני שמתחילים – חשוב לדעת על מערכת הגז לרכב

אולי שמעת על מכוניות חשמליות ומכוניות סולאריות, המופעלות באופן מלא או חלקי על ידי חשמל. אבל אם הרכבים המונעים בגז זה משהו שעדיין לא שמעת עליו, הגיע הזמן ללמוד עלהם יותר.

יש שני דברים חשובים שכדאי לדעת על מערכת הגז:

  • הגז בו משתמשים הוא גז גפ"מ,  גפ"מ הוא קיצור של גז נפט נוזלי. זה אותו גז בו אנחנו משתמשים בבית לחימום או לבישול. הוא בטוח לשימוש ביתי ולשימוש ברכב  מכיוון שהוא מתעבה בלחץ נמוך.
  • שנית, חשוב לדעת שההסבה הזו לא תמנע מהרכב שימוש בבנזין, אלא מתווספת אליו במקביל. מה שמאפשר להמשיך ולנהוג על בנזין, אם נגמר לך הדלק במיכל הגפ"מ.

מה המחיר של התקנת מערכת גזהתקנה המערכת - מערכת הגז של המנוע מותקנת בדרך כלל מתחת למכסה המנוע. זה מורכב מחלקים כמו מזרקים, שסתומים ויחידות סינון שעוזרים לתת למנוע גז במקום בנזין

מחירי ההתקנה יכולים להשתנות מאוד בהתאם למורכבות ההתקנה וגודל המנוע, אך בדרך כלל נעים  בין 5200-10,000 שח. הפרמטר שהכי משפיע על העלות הוא גודל המיכל המשמש לאחסון הגפ"מ ברכב, יש כאלו אשר יעדיפו לא לפגוע במקום האחסון ברכב ויבחרו במיכל קטן, אנשים אחרים עשויים להעדיף למזער את הזמן שהם מבלים במילוי מיכל הדלק שלהם ולשדרג אותו במקום זאת. זה בדרך כלל מתאים לרכבי עבודה כמו משאיות וג'יפים.

שלבי התהליך – הסבת הרכב למערכת גז

הסבת רכב לנסיעה על גז אורכת רק כמה שעות, מה שאומר, שלא תצטרכו לקחת חופש מהעבודה או להשהות את חייכם , אלא למסור את רכבכם ליום אחד בלבד. חברות מסוימות מציעות שירות איסוף והחזרה, כמו גם נותנות לך רכב חלופי. כך שגם לא תצטרכו לבלות זמן נוסף במוסך. שלבי התהליך כוללים:

  1. התקנת מיכל גז ברכב – מיכל גפ"מ הוא מיכל שיכול להכיל את הגז, הוא מגיע בגדלים שונים. ההחלטה לגבי גודל המיכל תלויההתקנת לוח שעונים ברכב תיתן לך הבנה בצורה קלה ופשוטה על כמות הגז שנשאר במיכל. בנוסף, יותקן מתג המאפשר לך לעבור בין גז לבנזין. באיזה סוג רכב אתם נוהגים, לא לכל הרכבים יש את אותן יכולות. כדאי להתייעץ עם מתקין המערכת.
  2. התקנת פיית תדלוק – כדי לתדלק את המיכל החדש , אנחנו צריכים פיית תדלוק חדשה שתותקן בחלקו האחורי של הרכב באותו צד של מיכל הדלק.
  3. התקנה המערכת – מערכת הגז של המנוע מותקנת בדרך כלל מתחת למכסה המנוע. זה מורכב מחלקים כמו מזרקים, שסתומים ויחידות סינון שעוזרים לתת למנוע גז במקום בנזין. ". המחשב שולח הוראות למזרקים ולשסתומים כדי להפיץ את הכמות הנכונה של הגז הנכנס אליו.
  4. לוח שעונים – התקנת לוח שעונים ברכב תיתן לך הבנה בצורה קלה ופשוטה על כמות הגז שנשאר במיכל. בנוסף, יותקן מתג המאפשר לך לעבור בין גז לבנזין.
  5. רישיון ברכב – הסבת רכב לגז מצריכה בדיקה ועדכון רישיון הרכב. המנוע הוא כבר לא בנזין אלא גפ"מ ובנזין, רק לאחר הבדיקה ותשלום האגרה רישיון הרכב שלך יעודכן.

תדלוק הרכב בגז

מילוי הרכב שלך בבנזין זהה פחות או יותר לתדלוק בתחנת דלק רגילה. לכל תחנת דלק תהיה בדרך כלל עמדה ייעודית אחת שבה תבצע את התדלוק.

כיום פועלות כ-90 תחנות שירות הפרוסות מאילת ועד קריית שמונה (כמעט). אלו הן החברות והערים הגדולות בהן פועלות:

  • דור אלון- החברה המובילה בתחום הגז, היא מחזיקה למעלה מ-30 תחנות בישראל. כמו כן, החברה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם מרכזי הסבה לעידוד מודעות וצריכת גז.
    תחנות ב: אילת, מצפה רמון, באר שבע, ירושלים, מודיעין. לוד, ראשון לציון. בני ברק. ראש העין. רעננה
    לעיתים, אף תמצאו בתחנות של חברות אחרות את פיות התדלוק של דור אלון במסגרת שיתוף פעולה בין החברות
  • גז פז – לפז יש כ-20 תחנות ברחבי הארץ.
  • דלק – יש לדלק מספר מוגבל של תחנות דלק

יעקב גולדברג פיתח אפליקציה סלולרית לאיתור תחנות דלק לתדלוק בגז בשנת 2013. אפליקציה זו עדיין פעילה אך המפתחים הפסיקו את התמיכה, כך שהיא מעודכנת עד סוף 2016 . האפליקציה מאפשרת לך למצוא את תחנת הדלק למילוי גז הקרובה למיקומך, ולבחור מתוך רשימה של תחנות דלק לרכב בקרבתך.

התקנת מערכת גז מחיר – לסיכום

לסיכום, אם אתם מתלבטים אם משתלם לכם לכם לעבור לרכב בעל מערכת גז, חשבו את כמות הקילומטרים השנתית שלכם, חשבו את צריכ הדלק של הרכב שלכם, והכפילו במחיר הדלק. במידה ואתם נוסעים באופן כמעט יומיומי תוכלו לראות כי מחיר התקנת מערכת הגז נמוך באופן משמעותי מאשר התשלומים השנתיים על הדלק. ההתקנה היא חד פעמית, ולאחר מכן אינה מצריכה תחזוקה מעבר לטיפולים שגרתיים של הרכב.

כל עוד אתם לא מקבלים רכב עם דלקן ממקום העבודה, זהו פתרון פשוט וחסכוני.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו