חסכון של אלפי שקלים בחודש ! תמורה מלאה לכסף שלך!

התקנת מערכת גז

מערכות גז לרכבים הם המילה החדשה בנוגע לחיסכון בהוצאות הדלק וחיסכון בזיהום האוויר, נכון שבעידנינו קיימים כבר מכוניותהתקנת מערכת גז פותרת בעיה זו בכך שאפשר לבצע אותה על כל כלי רכב קיים. חשמליות אשר אינן משתמשות כלל באנרגיה מן הטבע כמו דלק או גז, אלא על חשמל אך לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לרכוש מכונית חדשה. התקנת מערכת גז פותרת בעיה זו בכך שאפשר לבצע אותה על כל כלי רכב קיים.

שנים על גבי שנים שמחפשים פתרון לדלקים שגורמים לזיהום אוויר כבד שפוגע בבריאותם של תושבי הערים הגדולות, הסולר וגם הבנזין שהם הדלקים שקיימים ברכבים היום מזהמים מאוד בשריפתם במנוע ואין ספק כי הסבה למערכת גז היא פתרון מעולה לבעיה המטרידה הזאת.

בנוסף לפתרון בעית זיהום האוויר ישנו בונוס לכל משתמש במערכת הגז גם ברמה האישית, הגז חסכוני משמעותית על פני הדלקים השונים ועלותו כמחצית מהם ולאורך זמן החיסכון משמעותי.

מערכות הגז אינן מבטלות את מערכת הדלק הרגילה והיא מותקנת במקביל אליה, ביצועי הרכב זהים בשני המערכות.הסולר וגם הבנזין שהם הדלקים שקיימים ברכבים היום מזהמים מאוד בשריפתם במנוע ואין ספק כי הסבה למערכת גז היא פתרון מעולה לבעיה המטרידה הזאת.
מערכות הגז ברכבים בטוחות לגמרי לשימוש וישנם מנגנוני בטיחות אשר נבדקו ועומדים בכל התקנים הנדרשים. כמובן שהתקנת מערכת כזאת תעשה על ידי אנשי מקצוע ובהתאם לסוג הרכב.

לא ניתן להתעלם מהיתרונות שבהסבה למערכת גז לרכב אך לא הכל ורוד, ישנם גם חסרונות להתקנת המערכת, החסרון הברור והבולט ביותר הוא מחיר המערכת עצמו ונע סביב 6000 שקלים חדשים. בנוסף תהליך ההסבה כולל התקנת מיכל גז ברכב שגודלו בין 50 ל 100 ליטר, במכוניות קטנות בלי הרבה מקום פנוי דבר זה יכול להפוך בעייתי, המיכל מותקן לרוב במקומו של הגלגל הרזרבי שם גודלו מוגבל או שהוא מותקן בתא המטען שם אין מגבלת גודל אך מאבדים מגודלו הטבעי של תא המטען.

חסרון נוסף הוא המחסור בתחנות תדלוק לגז טבעי. נכון לזמן כתיבת מאמר זה קיימות רק כ100 תחנות שמציעות תדלוק בגז טבעי, עוד בעיה קצת פחות שכיחה היא כניסה לחניונים מסויימים אשר אינם מאפשרים לרכבים עם מערכות גז להשתמש בשירותיהן מסיבות בטחוניות של החניונים עצמם ולא של המערכות.

גז כמקור אנרגיההתנת גז לרכב -הגז הטבעי דליק מאוד ולכן מוסיפים לו גופרית שנותן לו ריח של ביצים רקובות אשר במצבים של דליפות עוזר לגלותם למנוע דליקות.

גז טבעי הוא דלק מאובנים חסר טעם צבע וריח אשר מגיע כשמו במצב צבירה גזי והוא תערובת של מתאן ואלקנים ולפעמים מכמויות קטנות של פחמן דו חמצני,חנקן,מימן גופרתי או הליום.

הגז הטבעי דליק מאוד ולכן מוסיפים לו גופרית שנותן לו ריח של ביצים רקובות אשר במצבים של דליפות עוזר לגלותם למנוע דליקות.

הגז הטבעי נוצר על ידי פירוק של צמחים ובעלי חיים שנחשפים לחום ולחץ מתחת לפני כדור הארץ במשך מליוני שנים, הגז הטבעי משמש כדלק להפקת חשמל, לגז הכיריים ולצורכי תעשייה.

בעקבות תהליך ההיווצרות הדומה של הגז הטבעי ושל נפט שניהם ימצאו בדרך כלל בקרבת המקום.
מודדים בדרך כלל כמויות של גז טבעי ביחידות של מיליארד מטרים מעוקבים או מיליארד רגל מעוקבת, מחירי הגז הטבעי יציבים יחסית בניגוד למחירו של הנפט למשל ונעים בישראל סביב ה18 סנט למטר מעוקב של גז.
הבעיה העיקרית של השימוש בגז טבעי כמקור אנרגיה היא הובלתו משדות הגז אל הצרכנים, הדרך המקובלת להעברת גז טבעי הוא על ידי צינור גז.
ישנה גם דרך להעביר גז טבעי במיכליות על ידי הפיכתו לגז טבעי נוזלי אך דרך זו נחשבת בעייתית הן בטיחותית והן כלכלית.

הגז הטבעי משמש מקור טבעי חשוב מאוד לייצור חשמל שנוצר על ידי שימוש בטורבינות גז, גז טבעי נשרף שריפה נקייה יותר מאשר דלקים מאובנים אחרים כמו נפט או פחם, בהפקת החשמל על ידי הגז הרבה פחות פחמן דו חמצני נוצר, כ30% פחות מאשר בשירפת נפט וכ45% פחות מאשר בשריפת פחם.

הגז הטבעי משמש גם לחימום בבתים ואפשר להשתמש בו בבית גם לבישול בתנורים, מערכות חימום וייבוש בגדים.

גילוי מאגרי הגז בישראלהתקנת מערכת גז - הגז הטבעי משמש גם לחימום בבתים ואפשר להשתמש בו בבית גם לבישול בתנורים, מערכות חימום וייבוש בגדים.

קרוב ל-50 שנה חיפשו בישראל גז טבעי ובשנת 1999 נמצא לראשונה בישראל מאגר גז טבעי שמכיל כמויות מסחריות, בהיעדר משאבי טבע יקרי ערך במדינה מציאת הגז הטבעי הקנה למדינה יתרונות אסטרטגיים גדולים בתחומי הכלכלה והביטחון.

תחנות כוח שפועלות על גז דורשות פחות מקום ואפשר לבנות אותן בכל מקום דבר שטוב מאוד בהתחשב בגאוגרפיה של ישראל, בקידוח "נועה 1" שהתבצע מול חוף אשקלון התגלה מאגר הגז הטבעי הראשון בארץ. קידוח זה גרם לקידוחים רבים לבוא אחריו שבוצעו בעומק של 1700 מטרים מתחת לפני המים בים ובוצעו על ידי טכנולוגיות מתקדמות ויקרות מאוד.
נכון להיום נמצאו בישראל מאגרי גז טבעי של יותר מ52 מיליארד מטר מעוקב ששויו מיליארדי דולרים. כמות שכזאת יכולה להספיק לכל צורכי המשק לעשרת השנים הבאות, יש לציין כי הגז הטבעי שמצאו בחופי ישראל הינו בשטח קטן מאוד מהים ויש סיכוי גבוהה שישנם עוד מאגרים נוספים.

היתרונות של הפקת הגז במחוזותינו כאן במדינה הם ענקיים, אין צורך להיות תלויים ביבוא דלקים ממדינה אחרת דבר שבמצב חירום הופך לדבר בעייתי יותר ויותר, מקור של אנרגיה שנמצא בבעלותנו יאפשר גם שמירתו רק למקרי חירום דבר שלא היה קיים בארץ עד כה, הכנסה ישירה לאוצר המדינה דרך מיסויי הגז הטבעי ומתמלוגים, הגז הטבעי שנמצא יניע לחפש מקורות דומים של משאבי טבע בישראל, מחקרים מראים שיש פוטנציאל למצוא גז טבעי ונפט בכמויות גדולות, בנוסף הפקת הגז והנסיונות למצוא מאגרים חדשים פותחים מגוון רחב של משרות אשר מחזקות את כלכלת המדינה ותורמת להורדת האבטלה.

אז מה היה לנו בכתבה:

התקשרו עכשיו