מה עושים במקרה של תדלוק דלק שגוי?

חסכון של אלפי שקלים בחודש ! תמורה מלאה לכסף שלך!

*שיווק דלקים למגזר העסקי –
 התקנת דלקנים, כרטיסי תדלוק, תדלוקי שטח, נפט, סולר ואוריאה

אם אתם שואלים מה עושים במקרה של תדלוק דלק שגוי, כנראה שתדלקתם בנזין במקום סולר, או להיפך. כך או כך, לא נבזבז את זמנכם – התשובה היא: לדומם את המנוע מיד. כעת, הזמינו שירות דרכים או גרירת רכב והגיעו למוסך. עד שהגרריסט יגיע, קראו את המידע הבא לפניכם. 

 

ראשית, מה ההבדל בין מנוע בנזין לדיזל? 

למרות שזה אולי נראה כמו משהו בסיסי וכהגיון בריא, תתפלאו לגלות שלא נדיר לשמוע על אנשים אשר ממלאים בטעות את המכונית שלהם בסוג הדלק הלא נכון. תהיתם פעם מה בדיוק קורה אם מכניסים בנזין למכונית דיזל, או להיפך? בראש ובראשונה, חשוב להבין את ההבדלים בין בנזין לסולר. בנזין הוא דלק נדיף שנועד לבעור במהירות במנוע, בעוד שהדיזל צפוף יותר ולוקח לו יותר זמן להתלקח. בנוסף, במנועי דיזל קיימים יחסי דחיסה גבוהים כדי להצית את הדלק, בעוד שמנועי בנזין משתמשים בכלל בפלאגים (מצתים). אלו הם למעשה עיקרי ההבדלים בין מנועי בנזין לבין מנועי דיזל.

 

מה קורה בתדלוק של דלק לא נכון? 

כתוצאה מתדלוק רכב בסוג דלק לא נכון, עלול להיגרם נזק חמור למנוע. עם זאת, חשוב לציין כי הנזקים הצפויים בתרחיש הזה מתחילים ונגמרים בכמות הדלק השגוי שתודלק במכונית וכן כמה זמן היא נסעה עם הדלק שגוי. באופן כללי, אם נוספה רק כמות קטנה של דלק שגוי, הנזק עשוי להיות מינימלי ואפשר לתקן אותו בעזרת ריקון מיכל הדלק. עם זאת, אם המכונית נסעה במשך זמן מה עם הדלק השגוי, ההשלכות עלולות להיות חמורות הרבה יותר. בדרך כלל, הבעיה השכיחה ביותר היא נזק למערכת הדלק, אבל במקרים מסוימים למנוע עצמו. לדוגמה, בנזין עלול להוביל להתפתחותה של קורוזיה ושחיקה של רכיבי מערכת הסולר, בעוד שסולר עלול לסתום מערכות דלק בנזין. 

 

מהן ההשלכות הבטיחותיות של תדלוק דלק שגוי?

מעבר לכך ששימוש בסוג הדלק הלא נכון עלול לגרום לנזקים במצתים, במזרקים, בבוכנות ובמנוע עצמו, תדלוק לא נכון יכול להוביל גם לסכנות בטיחותיות שונות. חשוב לדעת, בנזין במנוע דיזל עלול לגרום למנוע לפעול בטמפרטורה גבוהה יותר, מה שבתורו מגביר את הסיכון לשריפה או לפיצוצים בתוך המנוע והחוצה מהמפלט. מצב זה מסוכן במיוחד אם המכונית נוסעת במשך כמה קילומטרים, מכיוון שהחום הנוצר מהדלק שגוי עלול לגרום ממש לשריפה בתא המנוע. וכאשר שריפה פורצת בתא המנוע, היא בקלות חודרת לתא הנוסעים וכן יכולה להוביל לפיצוץ במהירות. 

 

לסיכום, מה לעשות באותו רגע של תדלוק שגוי?

אם ממש הרגע תדלקתם דלק שגוי ברכב, ההמלצה הכי טובה היא להזמין שירותי דרך לרכבים הכוללים גם תיקוני דרכים. הזמנת שירותי דרך עד אליכם תבטיח שמצד אחד הרכב לא יינזק, אבל מצד שני, שבטיחותכם גם היא לא תיפגע. כאמור, מצב זה עשוי להיות מסוכן מבחינה בטיחותית, לכן שירות גרירת רכבים או שירותי דרך לרכבים יהיו 2 האופציות הטובות ביותר. נסיים עם עצה אחרונה, אל תתפתו להזיז את הרכב גם מטרים ספורים, זה עלול לעלות לכם ביוקר. 

אז מה היה לנו בכתבה:

עולם הדלקנים

עולם הדלקנים

הדלקן האוניברסלי מהווה מהפכה בעולם התדלוק. מדובר במתקן מיוחד המותקן ליד פיית התדלוק של הרכב, ומאפשר לכם לתדלק באופן חופשי כאשר אתם משלמים על הדלק ביחד אחת לחודש. אצלנו "בעולם הדלקנים" תמצאו את השירות הטוב ביותר, באמצעות הדלקן תוכלו לתדלק בכל תחנות הדלק לבחירתכם ובכל השימושים הדרושים לכם (דלק פרטי, דלק צי עבודה וכו').
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!