מתי מגיע לך פיצוי על איחור בטיסה? – כל מה שצריך לדעת

חסכון של אלפי שקלים בחודש ! תמורה מלאה לכסף שלך!

*שיווק דלקים למגזר העסקי –
 התקנת דלקנים, כרטיסי תדלוק, תדלוקי שטח, נפט, סולר ואוריאה

הבנת פיצוי על איחור בטיסה

עיכובים בטיסות עלולים להיות מתסכלים, אבל האם ידעתם שאתם עשויים להיות זכאים לפיצוי על אי הנוחות? חברות התעופה מחויבות לפצות את הנוסעים על עיכובים בנסיבות מסוימות, פיצוי על איחור בטיסה כמו למשל כאשר העיכוב נמצא בשליטת חברת התעופה.

פיצוי על עיכובים בטיסות כפוף לתקנות המשתנות ממדינה למדינה, ולכן חיוני להכיר את זכויותיך כנוסע. בישראל, נוסעים עשויים להיות זכאים לפיצוי על עיכוב בטיסה אם טיסתם מתעכבת יותר משלוש שעות.

זכאות לפיצויים

כדי להיות זכאי לפיצוי בגין עיכוב בטיסה, יש לעמוד בקריטריונים מסוימים. העיכוב חייב להיות באשמת חברת התעופה, כגון בעיות טכניות או בעיות בצוות. עיכובים הקשורים למזג האוויר או בעיות בקרת תעבורה אווירית בדרך כלל אינם זכאים לפיצוי.

הנוסעים חייבים גם לבצע צ'ק-אין בזמן וברשותם הזמנה מאושרת כדי לזכות בפיצוי. חשוב לשמור את כל התיעוד הקשור לטיסה שלך, כולל כרטיסי עלייה למטוס וקבלות, למקרה שתצטרך להגיש תביעה.

סכום הפיצויים לפי החוק הישראלי

לפי חוק שירותי תעופה, במקרים בהם הטיסה נדחתה או בוטלה, זכאים הנוסעים לקבל פיצוי על איחור בטיסה המבוסס על מרחק הטיסה. בטיסות שהמרחק שלהן הוא עד 2,000 ק"מ מישראל – הפיצוי הוא בסך של כ-1,300 ש"ח לנוסע, בטיסות שהמרחק שלהן הוא בין 2,000 ק"מ עד 4,500 ק"מ הפיצוי הוא בסך 2,300 ש"ח, ובמקרים בהם מרחק הטיסה הוא מעל 4,500 ק"מ הפיצוי הוא בסך 3,340 ש"ח.

נוסעים טיסה

 

סכום הפיצויים לפי התקנות האירופיות

גובה הפיצוי שאתה עשוי לקבל לפי התקנות האירופיות בגין עיכוב בטיסה משתנה בהתאם לאורך העיכוב ומרחק הטיסה, ונע בין 250 ל-600 יורו, בהתאם לנסיבות האיחור.

תקנות אלה רלוונטיות, רק עבור טיסות המופעלות על-ידי חברות תעופה ממדינות השייכות לאיחוד האירופי, או לטיסות שהמריאות ממדינות אלה.

חיוני להכיר את הזכויות שלך ולהבין את הפיצוי שאתה זכאי לקבל. אם אתה סבור שאתה זכאי לפיצוי, אתה יכול להגיש תביעה לחברת התעופה או לבקש סיוע מסוכנות להגנת הצרכן.

כיצד לתבוע פיצויים

אם אתם חווים עיכוב בטיסה ומאמינים שאתם זכאים לפיצוי, תוכלו להגיש תביעה ישירות לחברת התעופה. הקפד לספק את כל התיעוד הדרוש, כגון כרטיס העלייה למטוס וכל קבלה על הוצאות שנגרמו עקב העיכוב.

אם חברת התעופה מסרבת לפצות אותך או לא נענית לתביעתך, תוכל להיעזר ברשות להגנת הצרכן או ממומחה משפטי המתמחה בדיני תעופה. הם יכולים לעזור לך לנווט בתהליך ולהבטיח שתקבל את הפיצוי המגיע לך.

הבנת תהליך הפיצויים

כאשר מדובר בקבלת פיצויים בגין איחור בטיסה, התהליך עשוי לעיתים להיות מורכב. חשוב להבין את השלבים הכרוכים בהגשת תביעה ואת התיעוד הנדרש לתמיכה בתיק שלך. לחברות התעופה עשויות להיות נהלים ספציפיים להגשת תביעות, לכן חיוני לעקוב בקפידה אחר ההנחיות שלהן.

לפני הגשת תביעה, הקפד לאסוף את כל המסמכים הדרושים, לרבות כרטיס העלייה למטוס, קבלת כרטיס וכל הודעה מחברת התעופה בנוגע לעיכוב. מתן תיעוד יסודי יכול לעזור לחזק את המקרה שלך ולשפר את הסיכויים שלך לקבל פיצויים.

 

חריגים לפיצויים

בעוד שנוסעים בדרך כלל זכאים לפיצוי על עיכובים בטיסה שנגרמו באשמת חברת התעופה, יש כמה חריגים שיש לקחת בחשבון. נסיבות חריגות, כגון אסונות טבע, תסיסה פוליטית או שביתות בקרת תעבורה אווירית, עשויות לפטור חברות תעופה ממתן פיצוי.

אם העיכוב בטיסה שלך נופל בנסיבות יוצאות דופן, ייתכן שלא תהיה זכאי לפיצוי. חיוני לבדוק את הנסיבות הספציפיות של העיכוב שלך ולהתייעץ עם חברת התעופה או עם מומחה משפטי כדי לקבוע אם אתה זכאי לפיצוי.

מבקש סיוע משפטי

אם אתה נתקל באתגרים בקבלת פיצוי על עיכוב בטיסה, ייתכן שיהיה צורך לפנות לסיוע משפטי. מומחים משפטיים המתמחים בדיני תעופה יכולים לספק הדרכה לגבי זכויותיך כנוסע ולסייע לך לנווט את תהליך התביעות בצורה יעילה.

סיוע משפטי יכול להיות בעל ערך במיוחד אם חברת התעופה מערערת על תביעתך או מסרבת לספק פיצוי. בהיעזרות במומחה משפטי תוכלו להבטיח כי זכויותיכם מוגנות ותקבלו את הפיצוי המגיע לכם.

הבנת זכויות פיצויים

לנוסעים יש זכויות ספציפיות בכל הנוגע לפיצוי על עיכובים בטיסה. על פי תקנה 261/2004 של האיחוד האירופי, נוסעים זכאים לפיצוי אם הטיסה שלהם מתעכבת יותר משלוש שעות מסיבות שבשליטת חברת התעופה. תקנה זו חלה על טיסות היוצאות מנמלי התעופה של האיחוד האירופי או המגיעות אליהם.

חשוב לנוסעים להיות מודעים לזכויותיהם ולהבין מתי הם זכאים לפיצוי. על ידי היכרות עם התקנות המסדירות עיכובים בטיסות, תוכלו לטעון על זכויותיכם ולבקש את הפיצוי המגיע לכם.

תיעוד העיכוב

כאשר חווים עיכוב בטיסה, חיוני לתעד את פרטי העיכוב, לרבות הסיבה שסיפקה חברת התעופה, משך העיכוב וכל הודעה מצד צוות חברת התעופה. רישום של פרטים אלו יכול לחזק את המקרה שלך בעת הגשת תביעת פיצויים.

בנוסף, תיעוד כל הוצאות שנגרמו כתוצאה מהעיכוב, כגון לינה או ארוחות, יכול לעזור לתמוך בתביעתך להחזר. הקפד לשמור קבלות ותיעוד של עלויות נוספות הקשורות לעיכוב.

הגשת תביעה

לאחר שאספתם את כל המסמכים הדרושים, כולל הוכחות לעיכוב וכל ההוצאות הנלוות, תוכלו להגיש תביעת פיצויים לחברת התעופה. רוב חברות התעופה מספקות פורטל תביעות מקוון או כתובת מייל ייעודית להגשת תביעות.

בעת הגשת התביעה שלך, הקפד לכלול את כל התיעוד והפרטים הרלוונטיים לתמיכה במקרה שלך. מתן מידע ברור ותמציתי יכול לזרז את תהליך התביעות ולהגדיל את הסבירות לתוצאה חיובית.

*מאמר זה מהווה פרסומת, ואין באמור בו בכדי להוות ייעוץ משפטי.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

עולם הדלקנים

עולם הדלקנים

הדלקן האוניברסלי מהווה מהפכה בעולם התדלוק. מדובר במתקן מיוחד המותקן ליד פיית התדלוק של הרכב, ומאפשר לכם לתדלק באופן חופשי כאשר אתם משלמים על הדלק ביחד אחת לחודש. אצלנו "בעולם הדלקנים" תמצאו את השירות הטוב ביותר, באמצעות הדלקן תוכלו לתדלק בכל תחנות הדלק לבחירתכם ובכל השימושים הדרושים לכם (דלק פרטי, דלק צי עבודה וכו').
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!