התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם

חסכון של אלפי שקלים בחודש ! תמורה מלאה לכסף שלך!

*שיווק דלקים למגזר העסקי –
 התקנת דלקנים, כרטיסי תדלוק, תדלוקי שטח, נפט, סולר ואוריאה

התקנת דלקן אוניברסלי בשוהםעל כבישי ישראל נוסעים מאות אלפי רכבי חברה, חלקם רכבים פרטיים הניתנים לעובד כרכב חברה וחלקם רכבי עבודה כמו משאיות, טנדרים, אוטובוסים וכדומה. בכל המקרים הללו, החברה המעסיקה היא זו שמממנת את עלויות הדלק ולכן נדרש פתרון המאפשר למשתמש ברכב לתדלק את רכבו מבלי לחייב את כרטיס האשראי שלו ומבלי לשלם על הדלק במעמד התדלוק. הפתרון, שמלווה אותנו כבר יותר משני עשורים, הוא הדלקן, אלא שעד 2018 היה השימוש בפתרון זה מוגבל למדי ולא בכדי. אז מה קרה בשנת 2018 ששינה את הכל? האם ישנו הבדל בין הדלקנים השונים של חברות הדלק השונות? האם גם לקוח פרטי לחלוטין יכול להתקין דלק? היכן ניתן לבצע התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם? מהם היתרונות של התקנת דלקן אוניברסלי לעומת תשלום במעמד התדלוק? כל התשובות לכל השאלות, ממש כאן בשורות הבאות.

 

מהו דלקן ולמה הוא נועד?

ובכן, השימוש בדלקן התאפשר לראשונה לפני קצת יותר משני עשורים, עם המעבר של תחנות הדלק מעמדות תדלוק אנלוגיות לעמדות ממוחשבות בעלות חיבור תקשורת. הדלקן עצמו הוא מעין חיישן המותקן על גבי פתח מיכל הדלק ברכב. כאשר אתם מכניסים את ברז התדלוק אל פתח מיכל הדלק, חיישן על גבי ברז התדלוק קורא את הנתונים מהחיישן המותקן ברכב ומקבל למעשה את נתוני הרכב המתדלק. נתונים אלה נשלחים בזמן אמת אל מרכז הבקרה ולאחר זיהוי הרכב, נפתח ברז התדלוק וניתן לתדלק את הרכב באופן חופשי. סכום התדלוק וכל נתוני התדלוק יועברו לא מרכז הבקרה ובתום תקופת החיוב, יישלח חשבון לגורם שעל שמו רשום הרכב הזה.

השימוש בדלקן נכנס תחילה כפתרון עסקי, אם כי בשנים האחרונות ניתן למצוא אותו גם בהמון רכבים פרטיים. הצורך בפתרון זה במגזר העסקי נובע מכך שהאדם המתדלק הוא בדרך כלל לא האדם המשלם. במילים אחרות, נהג משאית המתדלק את המשאית במהלך יום העבודה הוא לא האיש שאמור לשלם על הדלק. מי שאמור לשלם על הדלק היא חברת המשאיות שבה עובד הנהג. באמצעות הדלקן, יכול הנהג לתדלק את המשאית באופן חופשי, כשהחשבון מגיע בסופו של דבר לחברת המשאיות שמשלמת את החשבון. פתרון זה מתאים כמובן לא רק למשאיות, אלא לכל רכב חברה ובכלל זה משאיות, טנדרים, רכבי תובלה, אוטובוסים, רכבי שליחויות וכמובן רכבים פרטיים הניתנים לעובדים כרכב חברה.

בתחילת הדרך, הוצע פתרון הדלקן על ידי חברות הדלק השונות ולכן חברה שרצתה להתקין דלקן לרכבי החברה, לא יכולה הייתה לבחון מי מציע שירות התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם, אלא נאלצה להתקין את הדלקן שלה אצל חברת הדלק הספציפי איתה היא בחרה לעבוד. המשמעות הייתה שכל רכבי החברה יכלו היו לתדלק אך ורק בתחנות הדלק של אותה חברה, אלא שמאז שנת 2018 חל שינוי מהותי בעולם הדלקנים עם כניסתה לתוקף של רפורמת הדלקן האוניברסלי.

הכירו את הדלקן האוניברסלי – הדלקן שמשנה את התמונה כולה

כפי שאמרנו בפתח דברינו, דלקן הוא פתרון תשלום שמיושם בישראל כבר יותר משני עשורים. יחד עם זאת, לאורך רוב שני העשורים הללו, היה הדלקן מוצר שנמכר על ידי כל אחת מחברות הדלק הפעילות בישראל ובהתאם לכך אפשר תדלוק אך ורק בתחנות הדלק של החברה אשר התקינה את הדלקן. כך למשל, אם בחרתם להתקין את הפזומט שהוא הדלקן של חברת פז, הייתם יכולים לתדלק באמצעותו אך ורק בתחנות הדלק של פז. אותו כנ"ל גם לגבי הדלקנים של חברות הדלק האחרות שהציעו את פתרון הדלקן. בשנת 2018 הכריז משרד התחבורה על רפורמת הדלקן האוניברסלי, כלומר דלקן שמאפשר לתדלק באמצעותו בכל תחנת דלק של כל חברת דלק, מבלי להיות מוגבלים לתחנות הדלק של חברת דלק אחת ויחידה. המשמעות היא שהיום, אם אתם רוצים להתקין דלקן ברכב, מה שמעניין הוא לא באיזו חברה כדאי להתקין את הדלקן, אלא מי מציע שירות התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם, בירושלים או בכל מקום אחר הקרוב למקום מגוריכם. עם הדלקן האוניברסלי שתתקינו ברכבכם, תוכלו לתדלק בכל תחנת דלק ולא תהיו מוגבלים לחברת דלק אחת.

 

מהם היתרונות בהתקנת דלקןמהם היתרונות בהתקנת דלקן?

היתרונות של פתרון הדלקן הם יתרונות מובהקים על פני כל אלטרנטיבה שהייתה קיימת עד לכניסתו של פתרון זה לשימוש לפני כשני עשורים כאמור. בעבר, נהגו חברות לאמץ סוגים שונים של מדיניות תשלום על הדלק, כשאף אחד מסוגי המדיניות הללו לא היה יעיל. כך למשל, בחברות מסוימות נאלץ הנהג לשלם על הדלק מכיסו ובסוף החודש הייתה החברה מחזירה לו את כספו. במקרים אחרים, הייתה החברה מציידת את הנהג בכסף מזומן לדלק שנדרש לו באותו היום, אם כי לעולם הסכום לא היה מדויק, מה שיצר המון בירוקרטיה ומסמכים וגם פתח פתח לרמאות. במקרים אחרים, ציידה החברה את הנהג בכרטיס תדלוק משולם מראש או בכרטיס תדלוק שאינו משולם ראש. כרטיס תדלוק זה עובד באותה מתכונת של דלקן עם הבדל אחד משמעותי: עם כרטיס התדלוק ניתן לתדלק כל רכב. ואכן, נהגים רבים ניצלו את כרטיס התדלוק שלהם גם כדי לתדלק את רכביהם הפרטיים על חשבון החברה. דלקן הוא התקן המותקן על גבי הרכב הספציפי ומאפשר תדלוק של הרכב הספציפי עצמו ולכן גם חוסך את הצורך לצייד את הנהג באמצעי תשלום וגם מאפשר לחברה את הביטחון המוחלט כי מימון התדלוק יינתן אך ורק לרכבי החברה ולא יעשה שימוש לא נאות בכספי התדלוק. במילים אחרות, אם אתם מנהלים עסק המפעיל כלי רכב, אתם רוצים כבר היום לחפש גורם המציע שירות התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם ואשר יכול לצייד את כל כלי הרכב שלכם בדלקן אוניברסלי מתאים. אבל מה לגבי לקוחות פרטיים עם רכבים פרטיים? האם הפתרון מתאים גם להם?

 

דלקן לרכב פרטי – האם זה משתלם?

ובכן, התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם ובכלל, הוא לא פתרון שאמור לחסוך לכם כסף בתדלוק אם כי חברות הדלק השונות עשויות בהחלט להציע מחירים עדיפים לבעלי דלקן. בעבר, כאשר הדלקן היה שייך לחברת דלק ספציפית ובעלי הדלקן היה חייב לתדלק אך ורק בתחנות הדלק של אותה חברה, היווה פתרון הדלקן גם פתרון משתלם, שכן כל חברה הציעה מחירי דלק מופחתים למי שיבחר להתקין את הדלקן שלה. היום, עם כניסת הדלקן האוניברסלי, עצם התקנת הדלקן לא מספקת יתרון תחרותי לאף חברת דלק ולכן מחירי התדלוק באמצעות דלקן אינם מופחתים ביחס לתדלוק רגיל.

ובכל זאת, התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם היא אופציה שגם בעלי רכבים פרטיים מאמצים יותר ויותר כשהמניע המרכזי לכך הוא נוחות וסדר. לגבי הנוחות אין בכלל שאלה – הרבה יותר נוח להגיע לתחנת דלק, להכניס את ברז התדלוק לפתח מכל הדלק, לתדלק ולהסתלק מהמקום בלי ללחוץ על אף כפתור, בלי כרטיס אשראי ובלי להמתין לאישור הכרטיס. אבל מה מבחינת סדר? ובכן, אנשים הבוחרים לבצע התקנת דלקן בשוהם, נהנים מחשבון חודשי המגיע אליהם עם פירוט מלא של כל הוצאות הדלק שלהם ועם חשבונית אחת אחידה וחיוב אחד אחיד בכל חודש. כך למשל, אם אתם עצמאיים או פרילנסרים, אינכם צריכים לצלם את כל חשבוניות הדלק שלכם בכל חודש ולשלוח להנהלת החשבונות. בכל חודש, תקבלו חשבונית אחת ובתוכה פירוט מלא של כל התדלוקים שביצעתם, לרבות סכומים, כמות ליטרים, שעה, תאריך, תחנת דלק, מספר רכב וכן הלאה ואותה תוכלו להגיש להנהלת חשבונות ולחסוך לכם את כל ההתעסקות עם אינספור חשבוניות תדלוק קטנות.

 

התקנת דלקן בשוהם – איך זה מבוצע?

התהליך של התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם כולל בתוכו שני מרכיבים מרכזיים: המרכיב הטכני והמרכיב הפיננסי. בהיבט הטכני, מבוצעת התקנה של שני רכיבי מפתח – טבעת מתכת המותקנת על גבי פתח מכל תדלוק וכרטיס תדלוק המותקן באזור נסתר ברכב בסמוך לפתח התדלוק או באזור הנהג. כרטיס התדלוק הוא כרטיס מגנטי הכולל בתוכו את כל פרטי הרכב, הגורם המשלם ותנאי התשלום בעוד טבעת המתכת היא החיישן שבאמצעותו מתקשרת עמדת התדלוק עם הכרטיס המגנטי. המרכיב הפיננסי של תהליך ההתקנה כולל את רישום הלקוח במערכות התדלוק של החברה המנהלת. ישנן בישראל מספר חברות המבצעות התקנת דלקנים אוניברסליים וכל אחת מהן אחראית גם לניהול ההתחשבנות השוטפת בין בעל הדלקן ובין חברות הדלק השונות. לאחר שתירשמו לשירות, תספקו אמצעי תשלום ותמלאו את כל הטפסים הנדרשים, יקודד עבורכם כרטיס תדלוק, שיותקן יחד עם טבעת התדלוק ברכביכם ומאותו הרגע תוכלו להתחיל להשתמש בשירותי התדלוק באמצעות דלקן בכל תחנות הדלק.

שליטה מלאה בשגרת התדלוק

אם עוד לא לגמרי השתכנעתם לבצע התקנת דלקן אוניברסלי, הנה משהו שיכול מאוד לעודד אתכם. הדלקן האוניברסלי מאפשר לכם להשיג שליטה מלאה בתדלוק הרכב, שליטה שיכולה להיות מאוד רלוונטית כאשר מדובר ברכב חברה/ רכב עבודה. במסגרת התהליך של התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם, תוכלו להגדיר שורה של פרמטרים כמו סכום תדלוק קבוע, הגבלת תדלוק לתחנות דלק ספציפיות או לגאוגרפיות ספציפיות, הגדרת ימים ושעות ספציפיים בהם ניתן לבצע תדלוק (למשל רק בימי עבודה ולא בסופי שבוע) ועוד. כמו כן, תוכלו לחבר את כרטיס התדלוק לספידומטר ברכב ולקבל נתונים שוטפים לגבי הקילומטראז' שעשה הרכב אל מול הוצאות הדלק שלו, מה שיסייע לכם לפקח על היקפי התדלוק ולוודא שלא נעשה בדלקן שימוש חריג או בלתי מורשה.

 

אצל מי כדאי לבצע את ההתקנה?

כפי שאמרנו קודם לכן, בישראל פועלות מספר חברות המציעות את השירות של התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם וכל אחת מהן יכולה להתאים למשימה. בעבר, עבדו חברות אלה עם חברות דלק ספציפיות, אך כיום, לאחר רפורמת הדלקן האוניברסלי, כולן עובדות עם כלל חברות הדלק ולכן בהיבט הזה, לא ממש משנה אצל מי תבחרו להתקין את הדלקן. יחד עם זאת, בהחלט כדאי ליצור קשר עם שתיים שלוש חברות כדי לבחון מבצעים מיוחדים, תנאים מיוחדים ופיצ'רים טכנולוגיים שיודעת כל חברה להציע לכם בכדי גם אולי לחסוך בעלויות הדלק וגם להשיג שליטה גבוהה יותר בניהול התדלוק של צי הרכבים בחברה. חלקן מהן החברות אף עשויות להציע לכם מחירי תדלוק מופחתים, תנאי תשלום עדיפים וכן הלאה ולכן כדאי לבחון את האופציות השונות ובהתאם לכך לבחור אצל איזו חברה תרצו לבצע התקנת דלקן אוניברסלי בשוהם. מן הסתם, כמו בכל שירות אחר, גם במקרה הזה, יכולים להיות פערים בעלויות התקנת הדלקן בין החברות השונות, אם כי מדובר בדרך כלל בפערים לא גדולים, שנובעים בדרך כלל משירותים משלימים המוצעים על ידי החברות השונות. 

אז מה היה לנו בכתבה:

עולם הדלקנים

עולם הדלקנים

הדלקן האוניברסלי מהווה מהפכה בעולם התדלוק. מדובר במתקן מיוחד המותקן ליד פיית התדלוק של הרכב, ומאפשר לכם לתדלק באופן חופשי כאשר אתם משלמים על הדלק ביחד אחת לחודש. אצלנו "בעולם הדלקנים" תמצאו את השירות הטוב ביותר, באמצעות הדלקן תוכלו לתדלק בכל תחנות הדלק לבחירתכם ובכל השימושים הדרושים לכם (דלק פרטי, דלק צי עבודה וכו').
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!