מה חשוב לדעת על נהיגה בקלות ראש

חסכון של אלפי שקלים בחודש ! תמורה מלאה לכסף שלך!

*שיווק דלקים למגזר העסקי –
 התקנת דלקנים, כרטיסי תדלוק, תדלוקי שטח, נפט, סולר ואוריאה

אחת העבירות שעלולה לגרור ענישה רצינית ביותר בכל הנוגע לתחום התעבורה היא נהיגה בקלות ראש. מדובר על נהיגה שמסכנת את בטחון ציבור המשתמשים בדרך והיא נחשבת לעבירה חמורה ועל כן, אם הואשמתם בעבירה מעין זאת, חשוב מאוד שתקבלו ייעוץ מעורך דין תעבורה מנוסה שיסייע לכם להתמודד בצורה הטובה ביותר עם ההשלכות של העבירה המדוברת.

מהי נהיגה בקלות ראש?

בהתאם לסעיף 62 (2) לפקודת התעבורה נהיגה ברכב ברשלנות, בקלות ראש או במהירות שיש בה בהתאם לנסיבות המקרה סכנה כלשהי לציבור, גם אם לא מגיעה למהירות המקסימלית שנקבעה בחוק, יגרמו לנהג להיות מואשם בעבירה זו.
המשמעות היא שצורת הנהיגה שלכם הייתה רשלנית והייתם מודעים לכך שהיא רשלנית ואף כיוונתם התנהגות זאת, תוך שאתם מתעלמים מחוקי התנועה ואף ידעתם כי נהיגה ברשלנות זאת עלולה לגרום לנזקים מהותיים.
אישום בעבירה של נהיגה בקלות ראש יוביל להזמנה לבית המשפט לתעבורה.
העונש שתקבלו במידה ותימצאו אשמים במסגרת ההליך המשפטי יעמוד על פסילת רישיון נהיגה בפועל למינימום 3 חודשים, קנס כספי, ואף של"צ, עבודות שירות או מאסר בפועל במקרים חמורים.
שימו לב שאין צורך להוכיח כי הנהג אכן נהג בצורה רשלנית. השוטר יפרט בעדותו, הן בכתב והן בבית המשפט, על המסוכנות שבנהיגה שביצעתם ומנגד עליכם להתגונן בצורה הטובה ביותר.
כדי לעשות זאת עליכם לבחור עורך דין תעבורה ותיק ומיומן שמכיר היטב את עולם דיני התעבורה הישראלי בכלל וייצג בעבירות מסוג נהיגה בקלות ראש בפרט.

 

מהי נהיגה בחוסר זהירות?

בניגוד לנהיגה בקלות ראש, נהג יכול להיות מואשם גם בנהיגה בחוסר זהירות.
חשוב לדעת כי נהיגה בחוסר זהירות היא עבירה קלה יותר מנהיגה בקלות ראש שכן, היא לא מבטאת נהיגה שנעשתה על ידי הנהג בצורה מכוונת, אלא בצורה בלתי מכוונת.
כלומר, הנהג הוא נהג נורמטיבי לכל דבר, אשר מעד ביצע עבירה פעם אחת בצורה לא רצונית וניתן להוכיח זאת.

מצב כזה יכול להיות נהג אשר התעסק עם הטלפון הסלולרי בעת עמידה ברמזור אדום ולא שם לב שהאור ברמזור התחלף לירוק.
דוגמא נוספת לנהיגה בחוסר זהירות יכולה להיות זיגזוג בין נתיבים או כל עבירה אחרת שאין לה סעיף אישום ייעודי ולא גרמה לתאונה.

קחו בחשבון שאם תבקשו להישפט על עבירה של נהיגה בחוסר זהירות (עבירת דו"ח) לבית המשפט לתעבורה יש סמכות גם להחמיר בעונש.
במילים אחרות, אם יש לכם עבר תעבורתי עשיר אולי לא כדאי לתת לשופט פתח לעונש כבד יותר רק בגלל העבר.

מדוע עבירת נהיגה בקלות ראש חמורה יותר מעבירת נהיגה בחוסר זהירות?

נהיגה בקלות ראש מהווה כאמור עבירה חמורה יותר מנהיגה בחוסר זהירות ובמסגרת עבירה זו כמעט תמיד יימצא אלמנט של מסוכנות יתרה בנהיגה או תאונה עם הרכב. אישום בעבירה זו ניתן למצוא לרוב בעבירות של נהיגה פרועה, מרוצי מכוניות, הרמות גלגל של אופנועים, מעבר מסוכן או מהיר בין מספר נתיבים ועוד.

במקרים רבים אישום בנהיגה בקלות ראש יתווסף לעבירות נוספות בכתב האישום כמו נהיגה בפסילה, נהיגה בשכרות, אי ציות להוראות שוטר ואפילו דוח על טלפון. למעשה כל עבירה נוספת אותה ביצעתם תתווסף לכתב האישום.

 

כיצד עורך דין תעבורה יכול לסייע?

תפקידו של עורך הדין הוא ללוות אתכם החל משיחת הטלפון הראשונה, אשר לרוב מגיעה אחרי המפגש עם השוטרים, ולאורך ההליך השיפוטי כולו.
תיק ממוצע נמשך כשנה ולכן מעבר למקצועיות הנדרשת מכל העוסקים במלאכה, כדאי שמי שתבחרו יהיה בן אדם שנעים לעבוד מולו, שמסביר את כל האפשרויות ומתנהל בשקיפות.

התוצאה הטובה ביותר מבחינת עורך הדין היא כמובן זיכוי. לצערכם אין הרבה כאלה וגם אלה שיש לא תמיד הושגו בקלות או בזול.
בהנחה ובחומר הראיות אין ראיה שמזכה אתכם מביצוע עבירה, זה השלב שבו תצטרכו להתחיל לשקול הסדר טיעון.
האפשרות השנייה היא כמובן ניהול הוכחות וזו כבר אופרה אחרת לגמרי.
תיקון כתב אישום מעבירה של נהיגה בקלות ראש לעבירה של נהיגה בחוסר זהירות יסייע בהפחתה בעונש ויאפשר לבית המשפט לפסול את הרישיון לפחות מ-3 חודשים.

עונש פסילת הרישיון, שיש שיאמרו שאינו מידתי, נועד כדי להרחיק נהגים שחזרו וביצעו עבירות (או ביצעו עבירות תנועה חמורות) מהכביש לזמן מה, מתוך הנחה כי הם מהווה סכנה ליתר משתמשי הדרך.

אז מה היה לנו בכתבה:

עולם הדלקנים

עולם הדלקנים

הדלקן האוניברסלי מהווה מהפכה בעולם התדלוק. מדובר במתקן מיוחד המותקן ליד פיית התדלוק של הרכב, ומאפשר לכם לתדלק באופן חופשי כאשר אתם משלמים על הדלק ביחד אחת לחודש. אצלנו "בעולם הדלקנים" תמצאו את השירות הטוב ביותר, באמצעות הדלקן תוכלו לתדלק בכל תחנות הדלק לבחירתכם ובכל השימושים הדרושים לכם (דלק פרטי, דלק צי עבודה וכו').
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!