חובת התקנת דלקן לעצמאים

חסכון של אלפי שקלים בחודש ! תמורה מלאה לכסף שלך!

*שיווק דלקים למגזר העסקי –
 התקנת דלקנים, כרטיסי תדלוק, תדלוקי שטח, נפט, סולר ואוריאה

חובת התקנת דלקן לעצמאים הינה דרישה של רשות המיסים כלפי כל עצמאי שרוצה לקבל ניכוי מס עבור הוצאות דלק. משמעות הדרישה היא שכל עצמאי יהיה חייב להתקין דלקן ברכב שלו אם ירצה שרשות המיסים תכיר בהוצאות שלו כהוצאה מוכרת. מה שקרה עד עכשיו הוא שעצמאיים הגישו חשבוניות על דלק למס הכנסה וקיבלו על אותן חשבוניות ניכוי מס בהתאם לתעריף המקובל ברשות המיסים מכיוון שמדובר בחלק מההוצאות של העסק. אך כיום, חובת התקנת דלקן לעצמאיים נמצאת בסימן שאלה, יצא לבדוק האם זה בכלל כדאי להתקין דלקן ברכב.

להתקין או לא להתקין? זאת השאלהחובת התקנת דלקן לעצמאים הינה דרישה של רשות המיסים כלפי כל עצמאי שרוצה לקבל ניכוי מס עבור הוצאות דלק.

התקנת דלקן ברכב פרטי או רכב חברה תהיה בעלות של כמה מאות שקלים בדרך כלל, למעט מקרים חריגים בהם חברת ההתקנה מציעה התקנה בחינם בצירוף למנוי חודשי. חובת התקנת דלקן לעצמאיים יכולה להישמע מעט מלחיצה, אבל כדי להכיר את הפרטים צריך טיפה לראות מה התמורה שאנחנו מקבלים. עבור ההתקנה אנחנו מקבלים למעשה פיקוח משמעותי על הוצאות הדלק שלנו ובדרך הזאת, למעשה נוכל לחסוך מאות שקלים בשנה. יש רכבים חדשים בשוק אשר כבר יש להם דלקן מובנה ברכב, דלקן אשר מפקח את ההוצאות שלהם בהתאם למספר הקילומטרים שהם נסעו, מיקום וכן הלאה. מדובר על תוספת זעירה אשר מתחברת למד הדלק שלכם ברכב, התקנה מאוד פשוטה שלא צריכה לקחת יותר מדי זמן. מוטב לציין, מדובר על התקנה חד פעמית.

כאשר אנחנו פונים לחברה מקצועית אנחנו לא מקבלים רק התקנה אלא רק שירות חודשי (אם נרצה). השירות החודשי נועד כדי לשלוח לנו את כל החשבוניות עבור הוצאות הדלק. היתרון של כרטיס דלקן הוא שאנחנו רק מעבירים את הכרטיס ומקבלים את החיוב ללא צורך בתשלום במקום. כל החשבוניות מגיעות אלינו בסוף החודש באופן מסודר, תוך כדי מעקב הדוק אשר מאפשר לנו לראות היכן נוכל לחסוך בדלק וכיצד. אך זה לא מספיק, חברות הדלק עד היום עבדו באופן בלעדי. זאת אומרת, אם אתם רוצים לקבל הטבה תחת רכב חברה אתם צריכים לתדלק במקום אחד בו נקבע ההסדר בין החברה ובין תחנת הדלק.

החברה מאפשרת לכל אחד להנות מדלקן אוניברסלי – דלקן שניתן להשתמש בו בכל אחת מחברות הדלק. החברה קבעה הסדר עם כל תחנות הדלק בפריסה ארצית ובכל תדלוק, לכל מי שמחזיק בכרטיס יש הנחה משמעותית. מלבד לכך, אתם גם יכולים להנות מהטבות עבור שטיפת הרכב והטבות נוספות מטעם החברה. לכן, התקנה עבור עצמאיים בסופו של דבר כן יכולה להיות מאוד חסכונית ועדיין תזכו לקבל ניכוי מס עבור הוצאות דלק.

מה בנוגע לתקנה?חובת התקנת דלקן לעצמאיים נמצאת בסימן שאלה, יצא לבדוק האם זה בכלל כדאי להתקין דלקן ברכב.

ככל שזה נראה, בחודשים האחרונים התקנה מתבטלת עבור רכבים פרטיים. עם זאת, נכון להיום עדיין החקיקה מאושרת על רכבים מעל 3.5 טון ולא על בעלי רכבים פרטיים או עסקים קטנים. הדרישה של רשות המיסים והממשלה עוררה זעם רב בקרב כל העצמאיים שטענו שמדובר על פגיעה קשה שיכולה לפגוע בעסקים באופן ניכר. כמו כן, הטענה הנוספת היא שיש לא מעט חברות שלא עובדות עם התקני הדלק (למעט דלקן אוניברסלי). עקב כך, התקנה לא רק הייתה יכולה לפגוע בעצמאיים ובעסקים קטנים, אלא גם בחברות דלק קטנות שהיו חוטפות פגיעה קשה בשל החוק. כמו שזה נראה, החוק לא עומד לחזור על עצמו אבל האכיפה תהיה רחבה יותר והקנסות יהיו מוגדלים כדי להיפטר ממעלימי מס בתחום הדלק.

אז אין צורך בדלקן

על פי חוק, אם אתם עצמאיים שלא עובדים עם רכב מסחרי מעל 3.5 טון, אתם לא חייבים בדלקן. עם זאת, לפני שאתם שוללים את האופציה חשוב להכיר את ההטבות שאתם זכאים אליהם. זכרו, ניכוי מס אינו בתעריך שאתם משלמים אלא כמה אחוזים בודדים מההוצאה שלכם. כאשר אתם בוחרים בדלקן אוניברסלי אתם זוכים להטבות רבות שיכולות לחסוך לכם מאות שקלים בחודש בתור עצמאיים. ריכזנו עבורכם את היתרונות של דלקן אוניברסלי:

 

  1. זמן – בתור עצמאיים, אנחנו חייבים לייעל את הזמן שלנו בצורה הנכונה ביותר, אין אף אחד שמפקח עלינו ולכן, הסכנה כאן הרבהחובת התקנת דלקן לעצמאיים יכולה להישמע מעט מלחיצה, אבל כדי להכיר את הפרטים צריך טיפה לראות מה התמורה שאנחנו מקבלים. עבור ההתקנה אנחנו מקבלים למעשה פיקוח משמעותי על הוצאות הדלק יותר גדולה. כאשר אתם נעזרים בדלקן אוניברסלי, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להעביר את כרטיס הדלקן וכבר תקבלו את החשבונית הביתה. מדובר על שיטת תשלום יעילה ומהירה.
  2. חיסכון – במקום לשלם מחיר מלא עבור הוצאות הדלק, אתם יכולים להנות מהטבות בעת התדלוק. אתם לא צריכים לשלם מחיר מלא עבור הוצאות הדלק כל עוד יש לכם דלקן. לחברה יש הסדר עם כל חברות הדלק ולכן, אתם יכולים גם לחסוך בכסף בעת התדלוק וגם להנות מהטבות לשטיפת הרכב.
  3. מעקב – אחד הדברים החשובים ביותר שיש לנו בתור עצמאיים לשמור עליו הוא מעקב נכון אחרי ההוצאות שלנו. באמצעות מעקב וסדר אנחנו נוכל לייעל את העסק באופן משמעותי. עסק שעובד באופן לא מסודר עם החשבוניות וההוצאות שלו, יכול מהר מאוד למצוא עצמו בחובות כבדים. בנוסף לכך, כאשר אנחנו רוצים לקבל הוצאה מוכרת אנחנו צריכים לסדר את כל החשבוניות שאנחנו מקבלים. כאשר אנחנו לא נעזרים בדלקן, אנחנו צריכים לשמור היטב לאורך כל השנה על כל הוצאת דלק. היתרון כאן הוא שאתם מקבלים את החשבוניות באופן מסודר למייל עם תאריך, מיקום וכל דרישה של רשות המיסים כדי לקבל ניכוי מס.

אז מה היה לנו בכתבה:

עולם הדלקנים

עולם הדלקנים

הדלקן האוניברסלי מהווה מהפכה בעולם התדלוק. מדובר במתקן מיוחד המותקן ליד פיית התדלוק של הרכב, ומאפשר לכם לתדלק באופן חופשי כאשר אתם משלמים על הדלק ביחד אחת לחודש. אצלנו "בעולם הדלקנים" תמצאו את השירות הטוב ביותר, באמצעות הדלקן תוכלו לתדלק בכל תחנות הדלק לבחירתכם ובכל השימושים הדרושים לכם (דלק פרטי, דלק צי עבודה וכו').
הצוות שלנו הוא מהטובים ביותר שניתן להציע העובדים שלנו נבחרים בקפידה כדי שאליכם יגיעו אנשי מקצוע איכותים וחייכנים!!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!